博客

博客

平機會收投訴準則難明 政府該出手時要出手

施梓山 2022年07月27日 20:00

施梓山:「中學生抗拒校規的髮型要求,這種瑣碎無聊的事,平機會原本就不應受理,但平機會卻陪一個堅持留長髮返學係『人權』嘅中學男生氹氹轉。作為公帑資助的就要接受社會監督,唔好諗住一句『外界不應作無謂猜測』,就可以敷衍市民。真金不怕洪爐火,如果呢個投訴真係合理,公眾輿論又點會咁大反應?平機會係咪應該檢討呢?教育界對平機會接納這個投訴反響十分大,就連好多市民都覺得平機會這次介入並不恰當,畀人一種不務正業和被人利用的感覺。」



👇 記得Follow 我哋 👇

IG: instagram.com/silentmajority.hk/

FB: fb.com/silentmajorityhk

Weibo: weibo.com/u/6655322587

Youtube : youtube.com/silentmajorityhk

2019年黑暴動亂爆發,除了因為別有用心的政棍和外國勢力煽風點火,另一原因是黃色民粹主義在九七回歸後沒有得到有效遏制,結果得寸進尺,越演越烈,走向極端,最終令香港付出了沉重的代價。

中五男生林澤駿早前就其所就讀的東華三院黃笏南中學「禁止男生留長頭髮」的校規作出投訴,獲平機會受理並正處調停階段。這一投訴的舉動,彷彿又令人聞到了民粹無風起浪、找事發作的氣味,奇怪的是,平機會竟又願意配合演出,所以新聞一出,引起社會嘩然,在所難免。

校規禁止男生留長頭髮就是「性別歧視」?平機會受理這個投訴並進行調停的做法,實在令人難以理解。作出投訴的男生,自己拍片在社交平台公布已獲得平機會代為出頭,洋洋得意。這種事先張揚,借平機會向學校施壓,具有未審先判之嫌。這樣的伎倆手段和心思,大家係唔係有一種似曾相識嘅感覺?大家會諗起邊個?黃之鋒?又或者係佔中、黑暴前後嗰啲成日講到天花亂墜,做事橫衝直撞嘅激進學生?

大家都記得,黃之鋒係靠乜嘢起家的?冇錯,佢係靠反國教起家出名的。小混混闖出名堂,靠的是搵個似是而非的議題,嘩眾取寵,然後博上位。香港人見過鬼怕黑,心有餘悸,所以對類似嘅風吹草動,當然十分警惕,更加唔想見到平機會成為民粹再度發作的跑道。

有記者問平機會主席朱敏健為何會接受這個投訴,朱主席首先答道「外界不應作無謂猜測,以免影響個案調停」,然後又加一句「大家作無謂的猜測,雖則對平機會的專業處理,不會起到任何作用,但會影響到投訴人……」聽完這個月薪逾28萬元的朱主席四両撥千斤嘅回答,大家係咪有一種滴汗和無語的感覺?原來納稅人啲錢,真係咁容易賺,亦真係咁容易嘥!

國有國法,家有家規,校有校規,乃正常不過的事。但平機會卻連學生髮型、頭髮長短嘅校規都要管埋,呢個由納稅人辛苦錢資助嘅法定機構係唔係太過得閒?我唔想用「吃飽飯冇事幹」來形容,但喺呢件事上,我又一下子搵唔到更好嘅形容詞來描述。

中學生抗拒校規的髮型要求,這種瑣碎無聊的事,平機會原本就不應受理,如今卻陪一個堅持留長髮返學係「人權」嘅中學男生氹氹轉。作為公帑資助的法定機構就要接受社會監督,唔好諗住一句「外界不應作無謂猜測」,就可以敷衍市民。真金不怕洪爐火,如果呢個投訴真係合理,公眾輿論又點會咁大反應?平機會係咪應該檢討呢?教育界對平機會接納這個投訴反響十分大,就連好多市民都覺得平機會這次介入並不恰當,畀人一種不務正業和被人利用的感覺。

女生唔想着裙係咪又介入?

政府一年花一億多元資助平機會,唔係期望平機會去管一些學生應該着裙或着褲、頭髮應該留長或剪短咁瑣碎無聊嘅問題。今日有個男生話想留長頭髮,平機會就急急受理,聽日又有個女生話自己唔想着校裙,要求同男生一樣着校褲,咁平機會係唔係又要一視同仁地介入呢?如果真係咁,平機會咪好唔得閒,又要攤大手板問政府攞多啲錢擴充「業務」?

大家都知道,有些公營機構為了證明自己的「存在價值」,有時自己會陷入「數字迷思」 — 即係以收到和處理咗幾多宗投訴個案、成功率等,去證明自己「存在」。這是十分無謂和幼稚的陋習。一個公營機構係唔係做到嘢,幫唔幫到市民,對社會有冇助益,或反而成日為社會添煩添亂、製造爭議,市民心中其實都有一把尺,唔係淨係睇你數字高低。

早前平機會曾協助另一個案件,有幾個小學生取笑了一個同學(申索人),同學的父親向平機會投訴,平機會收到個案之後介入調停,惟涉事學生沒有出席。最終平機會代表申索人(由於申索人屬未成年人士,由父親代表)在區域法院提出法律訴訟,指4名小學同學違反《殘疾歧視條例》,要求4人向男童道歉,並賠償情感傷害。

平機會曾表示,就此個案提出法律訴訟,一方面是希望提高公眾認識《殘疾歧視條例》保障有殘疾的學生,在教育機構內免受殘疾騷擾,同時亦提醒公眾殘疾騷擾是違法的。但很多人都會覺得:小學生講錯嘢,點解會係用錢解決?小學生自己邊有錢?最終不就變成懲罰家長?

今次,如果最終被投訴的東華三院黃笏南中學,怯於平機會三個字而屈服投降,那麼全港所有學校的校規都可能要改寫,到時恐怕中小學校園到處都是披頭四的蹤影。而這個結果所引發的另一漣漪,恐怕是暫時蟄伏的黃色民粹主義,又會受到鼓舞,重新找機會發作了。

這是十分值得警惕的事!平機會的角色定位和風格,如果違反黑暴之後香港社會需要重回穩定的主旋律,政府該出手時就要出手。之前港台的冇王管、法援署濫批法援給黑暴的荒謬,經政府整頓之後,大致已經撥亂反正。所以對於今次投訴,大家亦要金睛火眼睇實平機會,如果它出現濫收投訴,助長民粹歪風的任何風吹草動,政府該出手時就要早出手,絕不能讓香港吃足苦頭的黃色民粹,又再搵到任何一根讓它能夠死灰復燃的稻草。

 

原圖:
https://hd.stheadline.com/news/realtime/hk/2265862/即時-港聞-朱敏健-歧視立法為雙向性-內地人歧視港人同屬違法
https://hd.stheadline.com/news/realtime/hk/2356558/即時-港聞-指禁男生留長髮涉性別歧視-中五男生向平機會投訴

投票已截止,多謝支持

發表意見

排列方式: